Porady
Typografia
  • Najmniejsza Mała Średnia Większa Największa
  • Obecna Helvetica Segoe Georgia Times

Obecność w Google, zarówno w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP), jak i w reklamach Google Ads, odgrywa kluczową rolę dla polskich firm w dzisiejszym cyfrowym środowisku. To miejsce, gdzie potencjalni klienci zaczynają swoją podróż, chcąc zdobyć jak najwięcej informacji, potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowych. Wchodząc do świata SERP, firmy zyskują widoczność, budują zaufanie do siebie i, przede wszystkim, zdobywają nowych klientów. Usługa Google Ads natomiast stwarza unikalną możliwość dotarcia do precyzyjnie określonej grupy odbiorców poprzez płatne kampanie reklamowe. To szybki sposób na przyciągnięcie do swojego sklepu internetowego wielu klientów w krótkim czasie. Nie dziwi więc, że do obu typów działań polskie firmy starają się pozyskiwać profesjonalne, specjalistyczne agencje. Te jednak często nadużywają swojej pozycji i nie rewanżują się za zaufanie odpowiednim standardem usług.

 Akcja spoleczna

Przewidywanie efektów działań SEO jest wyzwaniem z powodu dynamicznych zmian w algorytmach wyszukiwarki Google i olbrzymiej konkurencji na rynku online. Paradoksalnie, nieuczciwe agencje często wykorzystują tę niepewność, na dwa sposoby: obiecując szybkie rezultaty i gwarancję pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania oraz poprzez zrzucanie winy za niską skuteczność działań na czynniki od nich niezależne.

 

Słowo droższe od pieniędzy

W branży SEO pozycję strony buduje się poprzez konsekwencję działań i jakość tekstów różnego rodzaju - od artykułów po linki. Niestety, klient zwykle nie wie, w jaki sposób zleceniobiorca wywiązuje się z umowy. Niską skuteczność podejmowanych działań agencja zawsze może złożyć na karb zmian w algorytmach Google lub też przemyślanych działań konkurencji, niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia i zneutralizowania. Tym samym, klient jest poniekąd zmuszony, by ślepo wierzyć w dobre intencje oraz wysoki poziom profesjonalizmu swojego partnera. Nieuczciwe agencje SEO wykorzystują to czasem, wprowadzając do umów klauzule abuzywne, np. obwarowując rozwiązanie współpracy niekorzystnymi dla firm warunkami, jak np. utrata całej infrastruktury linków, artykułów i innych materiałów, budujących pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jest to praktycznie tożsame z szantażem, ponieważ buduje wartość dla nabywcy usługi tylko na czas trwania umowy. Jej zerwanie często oznacza “powrót na pole Start”.

 

Strategia kluczem do sukcesu

Agencje SEO powinny zawsze działać zgodnie z założeniami strategii marketingowych klienta. Niekiedy jednak okazuje się, że szewc bez butów chodzi. Same agencje SEO często takiej strategii nie posiadają, przez co koncentrują się na krótkoterminowych projektach, szybkim “wyciskaniu” budżetu klientów oraz minimalizowaniu własnego wysiłku. W dłuższej perspektywie jest to błąd, ponieważ źle traktowane firmy odejdą, głośno komunikując swoje niezadowolenie. Bardziej opłaca się więc stawiać na partnerskie relacje i wzajemną edukację obu stron. To jeden z postulatów inicjatywy nabiciwSEO.pl.

 

Przywrócić równowagę

Obraz rynku usług SEO/Ads jest dziś bardzo nierówny, m.in. ze względu na brak odpowiedniej bariery wejścia. Inicjatywa nabiciwSEO.pl powstała, by ten mankament eliminować. Poprzez edukację obu stron w zakresie budowania optymalnego modelu współpracy oraz promując właściwe standardy (komunikacyjne, prawne i organizacyjne), ma za zadanie wywołać trwałą zmianę obrazu usług SEO/Ads. Chociaż nabiciwSEO.pl promuje równowagę w relacjach oraz harmonijny styl współpracy, gdzie obie strony działają w imię wspólnych celów, nietrudno zauważyć, że program oferuje też pomoc w naprawdę ciężkich przypadkach - usługi z zakresu mediacji, wsparcie w rozwiązywaniu sporów, szkolenia i audyty.

Ekosystem Google jest dziś skarbcem możliwości dla każdej firmy, stawiającej na dynamiczny wzrost i agresywną sprzedaż. Działania w tym obszarze wymagają jednak zwykle dużego doświadczenia i stale aktualizowanej wiedzy, której przedsiębiorstwa handlowe zwykle nie posiadają. Dlatego konieczne jest zwykle pozyskanie partnera, który wesprze firmę w tym obszarze, przynajmniej na początkowym etapie. Wszelkie inicjatywy edukacyjne, mentoringowe i kontrolne są o tyle cenne, że pomagają zminimalizować ryzyko strat (czasu i pieniędzy) oraz budują świadomość tego, czego klient może oczekiwać od wykonawcy tego typu usług.

WhitePress Prawa