Chcesz skutecznie promować swoją markę, cieszyć się jej coraz większą rozpoznawalnością i rosnącą liczbą klientów? Czas więc wdrożyć do podejmowanych działań marketingowych gadżety reklamowe. Odpowiednio dobrane i rozdawane odpowiedniej grupie są w stanie promować firmę, nie kojarząc się klientom ze wszechobecną i nachalną formą reklamy. Jak z nich korzystać? Oto krótki poradnik.
Gadżety reklamowe skuteczne w promocji marek z różnych branż
Różnego rodzaju gadżety reklamowe to drobne artykuły takie jak akcesoria na Black Friday, przybory biurowe, poręczne gry czy nawet narzędzia bądź dodatki do garderoby z naniesionym logo promowanej marki. Tego rodzaju gadżetem może stać się niemalże każdy funkcjonalny przedmiot, dzięki czemu z łatwością można dobrać odpowiednie akcesoria do każdej branży i dla każdej firmy, która z ich pomocą chce promować swoją działalność.
Co ważne, a zarazem ciekawe, gadżety reklamowe mają często wyższą skuteczność w promocji marki niż inne działania marketingowe podejmowane przez firmy. Większość z nich skupia się na tradycyjnej formie reklamy, która jednak nie zawsze jest pozytywnie odbierana przez klientów. Nic dziwnego – reklamy są dziś praktycznie wszędzie, zaczynając od miejskich ulic czy przystanków autobusowych, kończąc na programach telewizyjnych i stronach internetowych. Gadżety reklamowe w marketingu przełamują negatywne podejście klientów do reklamy. Zamiast jej nachalnej formy, która zachęca do zakupu, klient otrzymuje praktyczny podarunek.
Jakie gadżety wybrać? Wiele zależy od okoliczności
Żeby gadżety reklamowe spełniały swoją rolę, muszą być przede wszystkim praktyczne i odpowiednio dobrane. Przy wyborze warto wziąć pod uwagę branżę, w której działa firma. Dla firmy kosmetycznej lepszym wyborem mogą być akcesoria urodowe niż na przykład narzędzia, ponieważ zwrócą uwagę odpowiedniego grona klientów. Wiele jest także gadżetów uniwersalnych jak na przykład artykuły biurowe przydatne w każdej branży.
Wybór gadżetów warto dopasować również do okoliczności, w których zamierza się je rozdawać. Jeśli to dla przykładu szkolenie, z pewnością przydadzą się na nim firmowe teczki, notesy i długopisy. Na imprezach rodzinnych nie może zabraknąć artykułów, które przyciągną uwagę dzieci. Nie bez znaczenia jest nawet pora roku – latem popularne są czapki z daszkiem z logo, natomiast zimą lepiej wybrać ogrzewacz do rąk, skrobaczkę do szyb samochodowych albo rękawiczki.
Kto powinien otrzymać firmowe gadżety reklamowe?
Kolejna ważna kwestia to dobór odpowiedniego grona osób, które otrzymają firmowe gadżety. Zwykle przygotowuje się je głównie dla potencjalnych klientów – osób, które nie miały jeszcze okazji zapoznać się z ofertą marki, a mogłyby być nią zainteresowane. To oczywiście ważna grupa, jednak nie warto zapominać również o innych.
Dla jak największej skuteczności prowadzonych działań rozdawaj gadżety reklamowe wszystkim klientom firmy, nie tylko tym, którzy dopiero się z nią zapoznają. W ten sposób utrwalisz miłe skojarzenia z marką i będziesz stopniowo budować zaufanie klientów. Co więcej, stali klienci, korzystając z gadżetów z logo, będą aktywnie promować markę, a może nawet opowiedzą o niej komuś bliskiemu.
Gadżety firmowe warto przygotować również dla własnych pracowników oraz osób i firm współpracujących z marką. Podarunek to miła forma docenienia wkładu pracy. Warto pamiętać, że również pracownicy mogą aktywnie promować markę, na przykład przekazując gadżety reklamowe swoim bliskim, a także po prostu korzystając z nich na co dzień.